W tym tygodniu: PestPHP, Matt Mullenweg vs GoDaddy, FSE Studio od WP Engine i wiele więcej…
Denis Žoljom opublikował świetny poradnik odnośne testów integracyjnych w PestPHP.
WP Beginners poszło na drobne zakupy i kupiło wtyczkę WP Charitable. Jest to wtyczka pomagająca organizować wszelakiej maści zbiórki oraz zbierać dotacje. Dodatkowo zatrudnili Davida Bisset, żeby poprowadził ten projekt.
W zeszłym tygodniu Matt Mullenweg uznał GoDaddy za pasożyta, który jest poważnym zagrożeniem dla istnienia WordPressa.
Zachęcam do poczytania i wyrobienia sobie swojego stanowiska. Szczególnie, że obie strony mają trochę na sumieniu.
Matt Medeiros postanowił wyciągnąć kryształową kulą i przewidzieć co by się stało gdyby GoDaddy postanowiło zainwestować w WordPressa tyle pieniędzy co Automattic.
Michelle Frechette w swoim artykule poruszyła problem mizogini w wordpressowej społeczności. Nie jest to łatwy temat, ale problem niestety występuje.
WP Engine pracuje nad wtyczką, która bardzo ułatwi tworzenie motywów opartych o FSE. W poniższym filmie możecie zobaczyć jak FSE Studio wygląda w akcji.
Chris Wiegman postanowił zobaczyć jak działa FSE w WordPressie. Był bardzo rozczarowany widząc, że jego strona urosła do 1MB (a obecnie waży 17KB).
Eric Karkovack przedstawia kilka sytuacji, kiedy użycie WordPressa może nie być najlepszym wyborem dla freelancera.
Na stronie Toolset pojawił się wpis wyjaśniający jakie plany wobec wtyczki mają twórcy. Z powodu FSE twórcy doszli do wniosku, że w najbliższym czasie skupią się tylko na poprawkach.
David Large wyjaśnia czemu WordPress traci udział w rynku na rzecz generatorów stron statycznych.
O ile z pewnymi aspektami artykułem się zgadzam, o tyle uważam, że SSG oraz WP nie muszą się wykluczać, a wręcz bardzo się uzupełniają.
WPPayForm zmienia nazwę na Paymattic. Skąd ta decyzja? Twórcy doszli do wniosku, że ilość zmian w ostatnich wersjach zasługuje na nowy brand.
Dario z onTheGoSystems dołączył do grona osób, które podsumowały WordCamp Europe w Porto.
Shu Ding, na codzień pracujący w Vercelu, wyjaśnia co robią, żeby utrzymać wydajność ich Dashboardu. O ile ten wątek nie jest bezpośrednio związany z WP, o tyle wiele porad jest bardzo uniwersalna i może się przydać także w świecie WordPressa.
Na blogu Atomic Smash możemy przeczytać kilka porad, które pomogą zwiększyć średnią wartość zamówienia na naszym sklepie.