W tym tygodniu: „WP” w nazwach wtyczek, wydajność Gutenberga, ile powinna kosztować strona oparta o WP i wiele więcej…
Redaktor gościnny:
Iain Poulson jest programistą, właścicielem firmy, podcasterem i pisarzem.
Pracuje jako menedżer produktu dla firmy Delicious Brains, firmy odpowiedzialnej za WP Migrate DB Pro, WP Offload Media, SpinupWP i Advanced Custom Fields.
Pomaga ludziom kupować i sprzedawać wtyczki poprzez FlipWP oraz prowadzi newsletter WP Trends.
Wygląda na to, że ekosystem WordPressa eksplodował w tym roku, a przejęcia odbywają się po lewej, prawej i pośrodku. Od głośnych firm, takich jak Yoast i ACF, po ciągły strumień średnich firm, które są przejmowane prawie co tydzień. Jest to jeden z powodów, dla których uruchomiliśmy FlipWP, aby pomóc ludziom sprzedawać swój biznes związany z produktami WordPress właściwym osobom i dać poważnym nabywcom miejsce w jednym miejscu, w którym mogą znaleźć kolejny zakup.
Chociaż wiele osób patrzy z niepokojem na każde nowe przejęcie, myślę, że to prawdziwy znak, że ekosystem dojrzewa i rozwija się w sposób, który przyniesie korzyści przez następne 10 lat.
Jak ogłoszono w zeszłym tygodniu, Yoast został przejęty przez Newfold Digital, ale dopiero ten post od Joosta de Valk, wyjaśnił powody sprzedaży, które uważam za uczciwe i fascynujące. Nie wyobrażam sobie stresu, jaki COVID spowodował właścicielom firm, będącym odpowiedzialnym za swoich pracowników. Większość ludzi słyszy o przejęciu i natychmiast myśli, że pieniądze są jedynym czynnikiem napędzającym. Ale nie każdy chce długofalowej presji i odpowiedzialności związanej z prowadzeniem firmy, a usłyszenie, jak Joost tak to przedstawia, było odświeżające.
Earlier this year Automattic raised another round of funding to the tune of $288m, which involved buying back shares at a $7.5bn valuation. The funding round consisted of multiple investors – some new and some existing. With an ever growing marketshare of sites running WordPress, and Automattic growing at a good pace, the future of WordPress looks bright.
W nowym-starym podcaście WP Tavern Jukebox, Cory Miller z Post Status opowiedział o fuzjach i przejęciach w świecie WordPressa. Cory jest jedną z najlepszych osób do poruszenia tego tematu. Warto posłuchać.
Matias Ventura opisał jak wpłynie theme.json na wiele aspektów motywów.
W tym tygodniu wybuchła dość poważna awantura związana z plotkami o tym, że Automattic zakazało używania „WP” w nazwach wtyczek. Okazało się, że wytłumaczenie jest jednak troszkę inne.
W nawiązaniu do zeszłotygodniowej awantury o WP, Ben Meredith zastanawia się dlaczego społeczność tak żywiołowo zareagowała w tym temacie.
Riad Benguella zmierzył jaki wpływ na wydajność Gutenberga mają różne wtyczki. Niektóre przypadki dają naprawdę niespodziewane wyniki – np. Jetpack, przyspiesza częściowo działanie edytora.
Na stronie Buddy pojawił się bardzo przydatny poradnik wyjaśniający jak migrować bazy za pomocą WP Migrate DB Pro.
David Bushell wyraził pewne wątpliwości związane ze składnią za pomocą której Gutenberg zapisuje dane.
Mike Neumegen opisał różne jamstackowe CMSy. Przyjrzał się ich historii, obecnej sytuacji, a także spróbował zgadnąć jaka jest przyszłość.
Na MainWP pojawił się wywiad z Lesley Sim, współtwórczynią wtyczki Newsletter Glue.
Na stronie WPGraphQL pojawił się poradnik pokazujący jak można wykorzystać WPGraphQL razem z Atlas Content Modeler, żeby utworzyć prostą stronę księgarni.
Eric Karkovack porusza ważny temat styli niektórych wtyczek. Bardzo często nie pasują one do reszty naszej strony, więc jakoś musimy sobie poradzić, żeby całość wyglądała jednolicie.
Matt Medeiros przepytał Joosta de Valka w sprawie przejęcia ich przez Newfold.
Marcus Burk z Inpsyde wyjaśnia ile powinna kosztować strona internetowa.
Ross Morsali opisał jak korzystać z namespaces oraz jak stworzyć autoloader w WordPressowej wtyczce.
Na stronie Velocitize, Eileen Smith wyjaśnia czemu biznes powinien raz jeszcze przyjrzeć się WordPressowi.
Cloudflare opisało jak poradzili sobie z największym atakiem DDoS w historii.
Jeremy Keith jest kolejną osobą, która zrezygnowała z zasiadania w komitecie doradczym AMPa. Powód? „AMP jest produktem Google, a tylko jego cząstki można uznać za Open Source”.
Nadchodzące wydarzenia
31.08 o 18:00 odbędzie się webinar organizowany przez Buddy oraz Kinsta pt. Creating the perfect flow for your WP apps
21-23 września odbędzie się 2021 WPMRR Virtual Summit, czyli konferencja poświęcona zarabianiu dzięki WordPressowi.
Po krótkiej przerwie powraca WordCamp US w wersji online. Wydarzenie odbędzie się 1 października.