W tym tygodniu: Plugin Madness 2021, Advanced Custom Fields, przyspieszenie WordPressa, klienci w czasach pandemii i wiele więcej…
Redaktor gościnny:
CTO w Buddy z 10-letnim doświadczeniem w CI / CD i ponad 15-letnim w tworzeniu oprogramowania. Rozpoczął od programowania narzędzi GIS do analizy zdjęć satelitarnych i lotniczych dla agencji rządowych. Współtwórca Springloops. Współzałożyciel Buddy i lider zespołów deweloperskich firmy. Uwielbia dzielić się wiedzą na temat automatyzacji procesów, konteneryzacji oraz wyzwań związanych ze skalowaniem aplikacji.
Już ponad 10 lat temu Google oficjalnie ogłosiło, że prędkość działania strony będzie miało bezpośredni wpływ na jej pozycję w wynikach wyszukiwania. W 2018 ogłosili, że będzie to jeden z decydujących czynników wpływających na pozycję strony w wyszukiwarce na urządzeniach mobilnych.
Nie są to nowe informacje, ale właściciele stron często o tym nie pamiętają lub tego nie wiedzą. Wydają pieniądze na content marketing oraz reklamy, które nie przynoszą oczekiwanych rezultatów, bo prędkość działania strony, której pozycje chcą podbić, pozostawia wiele do życzenia.
Google Ads podaje, że jednosekundowe opóźnienie w ładowaniu strony to spadek konwersji o 20%.
Co należy zrobić?
Zacznij od sprawdzenia jak się ma Twoja strona, za pomocą narzędzi takich jak Lighthouse lub PageSpeed Insights.
Narzędzia te, pokażą Ci jak działa Twoja strona, dostarczając jednocześnie podpowiedzi co powinieneś poprawić, żeby wynik Twojej strony był wyższy.
Dobrą praktyką jest monitorowanie tych współczynników i reagowanie na zmiany, które je obniżają. Tutaj przykład jak można monitorować stronę cały czas oraz w czasie wdrażania nowych wersji
Jeżeli chodzi o WordPress to coraz więcej osób decyduje się na konwersje swoich stron na strony statyczne.
Strony statyczne działają znacznie szybciej niż dynamiczne. Można o tym przeczytać tutaj:
Kolejnym łatwym sposobem zwiększenia prędkości jest użycie sieci CDN, która skeszuje Twoją stronę w różnych lokalizacjach geograficznych.
O tym, jak za pomocą AWS S3 i CloudFront hostować stronę statyczną z użyciem sieci CDN możecie przeczytać tutaj:
Tym razem gościem Matta Medeirosa była Lisa Sabin-Wilson, czyli COO WebDevStudios. Opowiadała na czym polega jej rola firmie oraz jak radzić sobie z klientami oraz pracownikami w czasach pandemii.
Iain Poulson z Delicious Brains podsumował wszystko co wie o Advanced Custom Fields.
Ben z LayerWP zrecenzował wtyczkę Formality. Nie dość, że jest bardzo ciekawa wtyczka do tworzenia formularzy to dodatkowo bardzo ładnie wykorzystuje Gutenberga do ich tworzenia.
Sergey Biryukov dzieli się wieloma cennymi poradami jak zacząć kontrybuować do WordPressa.
Większość z nas trafiła choć raz w życiu na klienta, który na swojej stronie chciał „wszystko”. I właśnie z myślą o takich osobach pisze Andrei z Pixelgrade. Czasem warto jednak z czegoś zrezygnować.
W najnowszym odcinku WP Briefing Josepha Haden Chomphosy opowiada o etapach wydania nowych wersji WordPressa. Posłuchajcie co dzieje się z wersję 5.7.
Matt Watson z Wholesome Code pokazał jak użyć komponentów z Gutenberga razem z Customizerem.
Bardzo obszerny zestaw porad o tym jak przyspieszyć WordPressa.
Michelle Frechette i Allie Nimmons uruchomiły vloga na stronie Underrepresented In Tech. Naprawdę polecam śledzić, bo jest to bardzo interesująca inicjatywa.
Lesley Sim znalazła cztery proste i darmowe motywy, które doskonale nadają się jako baza pod newslettery.
Ruszyła kolejna edycja Plugin Madness. Znowu możemy zagłosować na nasze ulubione wtyczki. Osobiście trzymamy kciuki za Advanced Custom Fields oraz Timbera.
Stackable przypomina czemu warto korzystać z Gutenberga.
Max Denysenko pokazuje jak stworzyć własny standard kodowania w PHP_CodeSniffer.
Leonardo Losoviz pokazuje jak wygląda tworzenia wtyczki GraphQL API – nie jest to droga usłana różami.
SpinupWP porównał Varnish z Nginx FastCGI Cache w odniesieniu do WordPressa. Polecam, jeżeli szukacie rozwiązania jak przyspieszyć WP, dzięki optymalizacji serwera.
Interesująca analiza odnośnie różnic pomiędzy modelem opartym na subskrypcjach, a społecznością.
Nadchodzące wydarzenia:
23 marca odbędzie się Atarim Web Agency Summit. Wśród prelegentów pojawi się m.in. Marieke Van De Rakt, Miriam Schwab, Chris Lema.
25 marca odbędzie się anglojęzyczny Zagreb WordPress Meetup (virtual). Prelegentem będzie Maciek Palmowski, który opowie o szybkich i bezpiecznych stronach opartych o WordPress.
27-28 kwietnia odbędzie się Expand 2021, skierowany do projektantów oraz deweloperów stron internetowych organizowany przez GoDaddyPro.
30.03 odbędzie się WordUp Lublin. Prelegentem będzie Maciek Palmowski, który opowie jak sprawić, żeby WordPress był szybki i bezpieczny.
31.03, czeska społeczność WordPressa organizuje anglojęzyczny meetup online – WP Beer, podczas którego posłuchacie m.in. o stronach statycznych i podcastach.
16-18.04 odbędzie się WordCamp Greece 2021 Online.